Работно време

ХИРУРГИЯ

Оралната хирургия включва всички оперативни интервенции в устната кухина:

• Екстракция;
  • Лечение на възпалителни процеси;
  • Интраорални инцизии;
  • Хирургичен кюретаж;
  • Лазерен кюретаж.

Екстракция/ вадене/ на зъби и корени

Екстракцията на зъби представлява цялостно отстраняване на зъба или корена от костта.Това е най-често срещаната хирургична интервенция.

Лечение на възпалителни процеси

Циркумцизио на мъдреца представлява изрязване лигавицата над мъдреца, която възпрепяства неговия пробив.

Хемисекция е манипулация при която се премахва корена с гранулом хирургично при многокоренови зъби.

Интраорални инцизии

Инцизията представлява прорязване на меките тъкани за да се достигне до огнището на възпалителния процес и да се направи дренаж на т.нар. ексудат /обикновено гной/.

Хирургичен кюретаж

Кюретаж се прави, когато трябва да се отстранят зъбни фрагменти останали при екстракцията на зъби; при сух алвеолит, състояние при което в алвеолата след изваждането на зъба липсва кръвен съсирек и пациента има болка.

Лазерен кюретаж

Лазарния кюретаж е рутинен висоефективен метод за отстраняване на инфектирана гранулационна тъкан при дълбоки джобове.Въведена в джоба, лазарната енергия със сравнително ниска интензивност, предизвиква коагулация с последващо бързо премахване на некротичната и инфектирана част от епитела. Процесът е самоограничен ,поради невъзможност светлината с достатъчна енергия, предизвикваща коагулация да проникне  на дълбочина повече от няколко десети от милиметъра.Под коагула- ционната тъкан се наблюдава силно стимулиран слой от клетки, които повишават способноста си за бърза регенерация.Основните предимства на лазерния кюретаж са неговата безболезненост и лека поносимост от страна на пациента.